Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P94a85v78e47l 24P20o50k63o19r50n54ý 2936484240962

Dlužník odejde z pronajatého bytu a nezruší trvalý pobyt, a než ho zruší majitel bytu na úřadu, exekutor mu vletí na dalšího nájemníka a oblepí mu majetek, možná ho rovnou odnese.

0/0
19.2.2017 22:28

J57o43s43e20f 89P31o84t81r 6310881517799

Pane Kotyz,

neuvedl jste hlavní důvod, proč nechtějí pronajímatelé, aby nájemníci měli trvalý pobyt a tím je, že by pronajímatelé museli přiznávat a danit nájemné

+2/0
4.2.2017 16:19

J84a70n 47R10á25ž 1159203214440

Stát, resp. Ministerstvo vnitra chce opětovně zavést povinné zaznamenání t.zv. "trvalého bydliště" v OP, protože podle mluvčí MV, chce stát mít dokonalý přehled o tom, kde každý občan skutečně bydlí. To je velká prasárna, neb to bude další překážkou pro nutnou mobilitu občanů na prací. Představte si, že při každé změně bydliště si budete muset měnit OP. Za "starých|" mnohostránkových OP o bylo jednoduché, stačilo razítko, ale u nových to bude znamenat výměnu OP.

Dokonce se chystá povinné hlášení i přechodných pobytů delších jako 14 dní.

A pak že se pomalu, ale jistě nerealizuje Orwelovská vize neohraničené kontroly státu nad občany.

P.S. Nedivím se pronajímatelům, že se brání dovolit nájemníkům, aby si v pronajatém bytě zřídili trvalé bydliště. Když se takto přihlášený nájemník odstěhuje a neodhlásí se, jsou z toho pro pronajímatele je a jen problémy.

+2/0
2.2.2017 17:36

M79i76l79a18n 91S40t15e16h12l15í64k 7360809183861

Jaké problémy ? Vždyť bylo autorem vysvětleno, že pokud zanikla nájemní smlouva, může majitel bytu odhlásit nájemníka z trvalého bydliště sám.

0/−1
4.2.2017 16:51

P40a67v61e37l 20K14u57t58i71n39a 9642914715492

To není to podstatné. Trvalé bydliště zakládá oprávněnou doměnku pobytu a opravňuje exekutora ke vstupu i když tam ten člověk dlouhodobě nebydlí. Což otevírá riziko pro majitele a nutnost to hlídat.

Bez trvalého bydliště je pozice exekutora výrazně slabší a musí mít jiný důkaz pobyto. On ho technicky vzato ke vstupu nepotřebuje, ale soud by to nepodržel a je velice pravděpodobné, že by buď dost zaplatil nebo i skončil. Pokud by majitel aplikoval kvalitního právníka a nelitoval času.

+1/0
17.2.2017 9:17

M39i87l37a12n 61P77r65i62k12r97y90l 1785747291830

Dobry den, ja nejsem pravnik, ale pokud mame smluvni volnost a ja jsem predpokladal, ze NOZ ji mel posilit, pak proc bych nemohl v najemni smlouve jako pronajimatel ustanovit, ze si najemce muze zridit trvaly pobyt jen s predchozim souhlasem pronajimatele? Ja to tak mam s dovetkem, ze najemce toto bere na vedomi a souhlasi. Ale mozna to tak nejde, uvitam nazor pravnika. I kdyz u mnoha veci se u NOZ ani pravnici neshodnou.

Ale jinak souhlasim s nazorem z diskuze, ze exekutori "berou vsechno" a dukazni bremeno, abych prokazal svuj majetek, je pak na mne. Vlastnikem nemovitosti urcenych k dosahovani vynosu jsem proto, ze to povazuji za konzervativni investici a od toho ocekavam stabilitu a relativni klid a to posledni, co chci resit, je behat po soudech. Proto mam velmi tvrde najemni smlouvy a souhlas k trvalemu pobytu nedavam.

+1/−1
31.1.2017 7:20

P86a53v14e61l 60K68u56t53i81n10a 9402314285172

Chybná cesta. Správná cesta je, že zřízení trvalého bydliště bez písemného souhlasu majitele je hrubým porušením nájemní smlouvy a důvodem k okamžité výpovědi. Sice by asi soud nepodržel to okamžité vyhození. Ale rozhodně to založí důvod smlouvu neprodloužit. A pokud se smlouva prodlužuje např po 6 měsících, tak si nájemník to zřízení trvalého pobytu prostě nedovolí. A takhle je to v hodně smlouvách.

+1/0
17.2.2017 9:20

B77o36ř47i43v65o71j 26R36e33k28t40o30ř76í65k 7631467418389

Exekutor může tedy do pronajatého bytu vstoupit. Může v něm provést tzv. soupis majetku. A pokud do tohoto soupisu uvede i věci, které patří jiným lidem (např. vám jako pronajímateli), je nutné tento fakt podle pravidel občanského soudního řádu namítat. Proto v každém případě doporučujeme nepodceňovat ba naopak pečlivě vytvořit Předávací protokol bytu/nemovitosti včetně fotodokumentace a tento nechat podepsat smluvními stranami.

Zdroj: http://kotyz.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=583704

Hezky zdůvodněné, ale naprostý nesmysl. Ve skutečnosti na toto nebere exekutor žádný ohled, prostě olepí, co ho napadne - a na pronajímateli bytu naopak je, aby prokázal své vlastnictví. Nebude mu nic platné, že bude držet v ruce výšeuvedené dokumenty. Praxe u exekutorských úřadů je taková, že po podání návrhu na vyškrtnutí ze soupisu je tento návrh těsně před uplynutím zákonné doby zamítnut bez ohledu na to, jaké důkazy a listiny jsou majitelem věcí předloženy. Ten je pak nucen podat vylučovací žalobu, ve které teprve uspěje. Náklady na řízení si musí zaplatit a jsou mu vráceny až poté, co to vyhraje. Žalubu musí podat k soudu, který exekuci nařídil.

Toto kolečko trvá zhruba 5 - 8 měsíců podle rychlosti příslušného soudu a bez dobrých znalostí tohoto procesu, nebo bez právníka nemá majitel věcí šanci uspět, i když je v právu. A to nemluvím ani o lahůdce při doručování písemností - exekutor musí odpovědět v zákonné lhůtě. Ke dnu vypršení si pak přičte 15 dnů na doručení zásilky, takže doporučený dopis je automaticky vhozen až 15. dne do schránky.

Toto nejsou žádné výmysly, ale osobní zkušenost !!!

+13/0
30.1.2017 22:31

M37a73r84e85k 60S39u20c80h82á44n54e12k 2311556478559

Bohužel v ČR platí příslovi: "Já jsem exekutor, kdo je víc?" Je to jedná mafie posvěcená státem.

+5/0
2.2.2017 11:38

J33a70n 52R44i18c56h66t59e29r 5842312393905

Přesně tak, to bylo první, co mě napadlo: v případě, že pronajímám zcela nezařízený byt, má autor pravdu. Ovšem v dnešní době je běžné pronajímat alespoň částečně zařízené byty a koupí-li majitel bytu nějaké starší věci třeba na bazaru nebo "od známého", pak samozřejmě žádný doklad, na němž by bylo uvedeno např. výrobní číslo, nemá.

A bez takového dokladu je podání excindační žaloby víceméně vyhazování peněz.

0/0
6.2.2017 8:27

P90a88v45e68l 11K92u54t32i90n75a 9172324845882

Nene. Tohle jde ošetřit. Musíte udělat soupis majetku k nějakému datu. Ideální je notář, ale i soupis bez něj se dá. Potřebujete nějaké svědky, kteří nejsou ani z rodiny ani z realitky co vám dohazuje klienty. A fotky s datovým razítkem. Pokud je to slušně zpracované a s datumem jasně před začátkem nájemního vztahum, tak soud to projde a exekutor dostane za uši.

Problém nastává typicky při obměně věcí během nájmu. Tam jednak není ten časový odstup a pokud není účtenka, pak je problém. Protože to fakt soud nevezme.

0/0
17.2.2017 9:26
Foto

J80i80ř31í 96K83r82á31k41o92r92a 9959303

Jinak jsem přesvědčen, že NOZ je zlo, které musí být zlikvidováno. Ideálně se svými tvůrci.

0/−1
30.1.2017 19:57
Foto

J79i16ř34í 65K74r18á80k88o90r54a 9189423

Tak většinou je to jedno. Pokud si sedneme, nemáme problém mu trvalé bydliště dát. Pokud si nesedneme, tak se tam stejně dlouho neohřeje, takže to je jedno. Co mi leze na nervy, jsou lidé, kteří si pronajmou byt jen na pár měsíců právě kvůli trvalému bydlišti, aby mohli dát haranta do místní prestižní školy.

+2/−1
30.1.2017 19:56

R29o61b92e32r42t 93K44u22r32f67ü85r78s97t 3878464561688

Exekutor se nepta, ci jsou jake veci. Proste olepi a vy pak dokazujte, ze jsou vase. Zjevne s nimi nemate zadne zkusenosti.

+11/0
30.1.2017 16:31

V59o95k52o72u80n 22V47l97a34d11i98m51i95r 8962358719888

V tom je ten problem.

V civilizovanem svete se pta. A take to nemuze byt jakysi exekutor odkusi, ale jaksi zmocneny.

0/0
30.1.2017 17:48

L76u32b89o98m97i97r 57K83a96l22l30a 7550677867703

A neni lepsi, vsechny tyto nesmysly zrusit? Jsou zeme, kde neexistuje pojem " trvale bydliste ", obcansky prukaz, rodne cislo a podobne nesmysly. Vse tady funguje bez problemu ( s vyjimkou Ceska).

+3/−1
30.1.2017 23:39

L34e29o41n58a 65B68l48a48h54o34v17á 5920449699363

A jak v těchto zemích organizují např. volby? Podle jakého klíče dostávají obce finance ze státního rozpočtu, když se neví, kolik obyvatel mají? Atd. atd. V mnoha městech platí trvale hlášení obyvatelé poplatek za odvoz komunálního odpadu, napadá vás jiný způsob této platby?

+1/0
31.1.2017 8:37

L69u59b16o19m20i24r 65K69a60l97l93a 7880827107263

Vsichni obyvatele,jsou samozrejme registrovani na poste toho obvodu, kde bydli. To proto, aby jim mohla byt jakakoliv posta dorucena. Soucasne to slouzi k tomu, ze jsou obyvatele na t.zv. volebnich listinach,kde po odvoleni, v dobe voleb je uvedeno, zda se dotycny voleb zucastnil. Volby jsou v Australii povinne.

Podle toho, kolik lidi je na teto adrese uvedeno, lze lehce spocitat, kolik lidi tam bydli.

Kazdy dum ma poze jednu popelnici a poplatek za ni plati kazdorocne socasne s poplatkem za pozemek. Vetsina obyvatel bydli v rodinnych domcich, nebo na farmach. Tam, kde je vzdalenost od mesta velka, nejezdi t.zv. popelari a kazdy si likviduje odpad sam.

0/0
31.1.2017 8:52

L52e66o23n38a 26B75l65a76h16o29v38á 5820449749903

Neřeším Austrálii, ale zemi, kde žiji. U nás se podle počtu trvale hlášených obyvatel přidělují obcím příspěvky ze státního rozpočtu, odvíjí se od toho i velikost zastupitelstva obce a odměna uvolněných radních.

Pošty se ruší nejen u nás, ale co vím, tak po celé Evropě, např. ve Švédsku tyto služby ve velkých městech poskytují obchody s potravinami.

Co se týká poplatků za odvoz komunálního odpadu, tak většina českých měst využívá tzv. kapitační platbu, tzn. na hlavu trvale hlášeného občana ve své evidenci. Neumím si představit, že by radnice zjišťovaly na poštách, komu vlastně mají tuto službu účtovat. Na to by zřejmě musely zřídit zvláštní odbor.

Systém jedna popelnice na jeden dům u nás také není možné zavést, když třetinu bytové výstavby tvoří vícepodlažní paneláky s desítkami bytů.

0/0
31.1.2017 15:42

L14u22b23o69m51i70r 48K58a76l56l67a 7590807607703

+1/0

Vazena, nevim, co po me vlastne chcete. Prectete si laskave napred vase reakce na muj prispevek a potom teprve odpovidejte.

+1/0

+1/0 +1/0 +1/0

0/0
1.2.2017 0:07

L79u64b48o37m80i50r 79K16a53l60l14a 7810987887813

Laskave si prectete, jake jsou Vase reakce na muj prispevek a teprve potom reagujte. Vas nezajima Australie, ale sama se ptate, jak to tady funguje. Je videt, ze vlastne nevite, co chcete. Dekuji za odpovedi a tim take koncim.

0/0
1.2.2017 0:10

V40o31k94o68u92n 81V75l22a57d55i13m17i46r 8802588269838

Muzete prosim ty zeme vyjmenovat? Vsechno to ,co pisete se tam samozrejme jmenuje jinak

0/0
31.1.2017 11:54

L26u45b49o72m44i16r 92K50a34l15l69a 7190477877493

Napriklad Australie

0/0
31.1.2017 11:57

J68a93r25o46m63í22r 66K88r13á52l 4890809774429

V tom případě porušuje zákon a je namístě zavolat policii. A pak musí exekutor dokazovat, že oblepuje to, co je v rozhodnutí soudu.

0/0
31.1.2017 8:53

B42o34ř94i43v30o65j 63R49e19k94t24o11ř28í67k 7751167138209

Je vidět, že jste nikdy v takové situaci nebyl, pak by jste totiž takové nesmysly nemohl psát. Praxe je totiž naprosto jiná. Následující popis se odvíjí od reálné exekuce vedené proti mé příbuzné. Do bytu vpadli vykonavatelé - aniž by se prokázali exekučním příkazem, pouze zamávali mé tchyni před nosem nějakým papírem a ani ji nenechali ho přečíst. Následně při kladení odporu ji napadli. V ten moment jsem volal policiii Ta byla na místě do 10 minut, nicméně po desetiminutovém klidném rozhovoru s vykonavateli došla k názoru, že se vlastně nic neděje. Navíc byla tchyně tak vystresovaná, že ani nevěděla, čemu se má bránit - a že toho bylo dost. Stejně tak, jako přivolaní policajti, kteří evidentně nevěděli, která bije. A ta pochybení? :

- Vykonavatelé se nedostatečně prokázali exekučním příkazem.

- Zpočátku neprováděli ani obrazovou dokumentaci exekuce, s tou začali až po údajném napadení tchyně.

- nereflektovali na předložené doklady o vlastnictví věcí, které byly pak přes tuto námitku sepsány

- Sepsali věci používané k podnikání, přestože na to byli několikráte upozorňováni

- Sepsali vybavení bytu patřící majiteli a řádně uvedené v nájemní smlouvě i přes to, že tato smlouva jim byla předložena.

- Sepsali věci vyloučené z exekuce (pračka, lednička, vybavení pro děti), přestože v domácnosti byly dvě malé děti.

- Odvezli sepsané věci, u kterých bylo namítáno, že nepatří dlužníkovi a co jim bylo i doloženo.

Nesepsali jakýkoliv protokol o provedené exekuci, pouze vyjeli sjetinu obstavených věcí.

Pokud by výšeuvedené provedli za asistence právníka, tak ten by s nimi zametl tak, že by na to do smrti nezapomněli. Bohužel ale 99,99% exekuovaných nemá právnické vzdělání. Takže asi taková je skutečná praxe. Nedivte se, že se pak majitelé bytů brání, jak mohou.

+3/0
31.1.2017 9:49

J67a63r48o51m65í21r 61K71r58á56l 4450309544349

Já ne, ale kolega ano. Pronajímá byt včetně vybavení a policie mu opravdu pomohla. Exekutora vyhodila z bytu, protože oblepoval věci, co nebyly majetkem toho, na nějž byla exekuce psaná. Ale je fakt, že není policista, jako policista.

+1/0
31.1.2017 10:27

B24o18ř90i80v73o74j 27R31e85k29t84o29ř32í62k 7931977228969

Tak to měl hodně velkou kliku a štěstí a znalé policajty, protože bohužel praxe se spíše blíží mnou popisované situaci.

+1/0
31.1.2017 10:31

J48a78r23o24m93í90r 68K82r81á57l 4160169134889

Ano, to je pravděpodobné.

+1/0
1.2.2017 8:24

L50e88o85n20a 76B94l41a37h92o46v76á 5280669459883

V našem domě se v 90. letech přihlásil k trvalému pobytu student ze Slovenska, který se nakonec k nám ani nenastěhoval, nestrávil u nás ani jednu noc a zmizel neznámo kde. Nám pak chodily deset let soudní obsílky a dokonce k nám vtrhlo komando s exekutorem v čele, naštěstí byli slušní, a po vysvětlení situace s omluvou odešli. Ještě asi dva tři roky poté, co jsme "nájemníka" vypátrali a donutili ho se na úřadě odhlásit, změna úředně neproběhla a mj. stále figuroval i na voličských seznamech. Podobnou zkušenost má více lidí. Takže se vůbec nedivím, že jsou lidé v tomto směru hodně opatrní.

+3/0
31.1.2017 15:50

P98a77v60e43l 48K80u74t21i10n23a 9102214905922

Dnes ho normálně odhásíte a je. Ale dokud to neuděláte, tak platí popsaná rizika.

0/0
17.2.2017 9:32



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.